Saturday, January 24, 2009

Peggy

Wat voor scrapper ben je?
Ik denk dat ik gerust kan zeggen dat ik een nette en opgeruimde scrapper ben. Hier in mijn scrapkamer heb ik dan ook voor alles een vast plekje en daar komt geen speld tussen. Sommigen noemen het een dwangneurose, maar ik houd het liever op ..... ik ben te lui om naar dingen te moeten zoeken. Gemiddeld heb ik zo’n 2 uur nodig per layoutje, de meeste tijd hiervan ben ik toch eigenlijk wel kwijt met het vergaren van de spulletjes die ik wil gaan gebruiken. Ik leg een layoutje laag voor laag neer en pas wanneer ik 100% tevreden ben begin ik te plakken.

Hoe zou je je stijl omschrijven?
Dit vind ik altijd een hele moeilijke vraag, ik denk namelijk niet dat ik perse in het rijtje van de ene of de andere stijl val. Ik noem het gewoon Peggy-stijl.

Wat is je favoriete layout?
Op dit moment is het een layoutje van mijn dochter, alles klopt hier gewoon aan voor mij. Leuke foto’s, leuke kleuren die goed samen komen en al mijn favoriete embellishments op een layout.

Wat is je favoriete scraponderwerp?
Dat is heel simpel, mijn kinderen, ons gezinnetje, ons dagelijkse leventje zeg maar.

Waarover zou je nooit scrappen?
Tsja, ik scrap eigenlijk overal wel over, maar of ik het ook allemaal laat zien is een tweede. Ik houd dat dan liever voor mezelf.

Wat zijn je favoriete manufacturers?
KI memories staat bij mij nog altijd boven aan de lijst, maar rap gevolgd door Urban Lily, Heidi Swapp, American Crafts, Prima, Sassafrass Lass, Making Memories, October Afternoon, Hambly Screenprints en tegenwoordig ook My Little Shoebox.

Welke nieuwe CHA produkten heb jij op je verlangslijstje staan?
Tot nu toe alle lijnen van My Little Shoebox (vind ze zo geweldig en bijna allemaal heerlijk roze), October Afternoon’s Cherry Hill, Adrienne Looman’s Rebellious collection via Prima, Crate Paper Orbit and Lillian collections, Prima bling, Essentials 6 Flirty Little Secret, Damsels, Prairie Flowers en Scribble Flowers, Luxe Designs Lovey en American Crafts Craft Fair collection. Maar ik heb nog lang niet alles gezien dus wie weet hoe veel langer dit lijstje nog gaat worden ;)

Je favoriete scraptool?
Dat zijn toch wel mijn Cricut Expression, mijn naaimachine, mijn glittertang en zoiets simpels als een prikpennetje (met name de petite piercer van Heidi Swapp – de mijne is totaal afgesleten dus als je een winkel weet die ze op voorraad heeft dan hoor ik het heel graag).

Met welke materialen werk je het liefst?
Patroonpapier, lintjes, rhinestones/bling, knoopjes, bloemetjes en allerlei metalen embellishments (pins, phototurns, balletjeskettingen, labelholders, splitpennetjes, ringetjes). Ik ben niet echt al te kieskeurig hier, ik vind alles wel leuk ;)

Favoriete kleuren?
Ik houd van lekkere felle kleurtjes, vooral roze en limoengroen.

Je grootste scrapmiskoop?
Een Fiskars embossing ding met allerlei mallen. Door de Sizzix/Cuttlebug kan het nu op een veel makkelijkere manier.

What kind of scrapper are you?
I think I can honestly say that I am a clean and organised scrapper. Up here in my scraproom I have a spot for everything and don’t you go and try to change it. Some would call it an O.C.D. but I always say ..... I am just too lazy to look for stuff. Usually I work about 2 hours on a page, most of this time goes into looking for the things that I want to use. I start on a page and build it layer for layer and only when I am 100% satisfied I glue it all together.

How would you describe your style?
I always find this a tough question to answer because I don’t think I fit into one of the excisting categories. I just call it Peggy style.

What’s your favourite layout?
Currently it’s a layout with my daughter on it. This page is exactly how I wanted it to be. Great pictures, great colors which come together just perfectly and all of my favorite embellishments on one page.

What is a subject you would never scrap about?
I scrap about everything, but I don’t show it all, I rather keep that to myself than.

What are your favorite manufacturers?
KI memories has always been and probably always will be my #1, followed by Urban Lily, Heidi Swapp, Prima, Sassafrass Lass, Making Memories, October Afternoon, Hambly Screenprints and lately also My Little Shoebox.

Which new CHA products are on your wishlist?
All the 6 lines by My Little Shoebox (I think they top all the other collections and I love how much pink most of these collections have), October Afternoon’s Cherry Hill, Adrienne Looman’s Rebellious collection with Prima, Crate Paper Orbit and Lillian collections, Prima bling, Essentials 6 Flirty Little Secret, Damsels, Prairie Flowers en Scribble Flowers, Luxe Designs Lovey and American Crafts Craft Fair collection. But I got to add that I haven’t seen all of the sneakpeeks so far, so who knows how much longer this list will be in a few days.

Your favorite scraptool?
Well I got a few, my Cricut Expression, my sewingmachine, my crop-a-dile, a blingtool and something as simple as a piercer (especially my petite piercer by Heidi Swapp – mine is totally wasted so if you know a store that still has them in stock than please let me know).

What kind of products do you like to work with?

Patterned paper, ribbon, rhinestones/bling, buttons, flowers and all kinds of metal embellishments (pins, phototurns, ballchains, labelholders, brads, rings). I am not too picky ;)

Favorite colors?
I really love bright colors especially pink and limegreen.

Your biggest mistake in buying?
My Fiskars Embossing tool with templates, thanks to the Sizzix/Cuttlebug it’s so much easier to emboss.

Favoriete/favorite layout:

3 comments:

  1. Ja, dit is weer een echte Peggy! Leuk. Ik ben heel benieuwd naar jullie uitdagingen. Groetjes, Angèle

    ReplyDelete
  2. Hoi hoi,

    wat een ontzettend leuk idee zeg! Ik kom zeker 1 februari terug...

    xx Kim

    ReplyDelete
  3. Wat een ontzettend leuke layout! en deze site is geweldig, ik zet 'm gelijk bij mijn favorieten en speel zeker een keer mee! Wat is trouwens een "glittertang"????

    ReplyDelete

Thanks so much for leaving us a message, we appreciate it. Have a great day!