Tuesday, January 27, 2009

Yolanda

Wat voor scrapper ben je?
Een zeer rommelige scrapper. Ik moet mezelf echt aan wennen vaker mijn scrapkamer op te ruimen. Na een paar layouts ziet mijn kamer er uit alsof er een bom ontploft is. Ik maak zelden een layoutje in een keer af.. meestal laat ik hem toch eerst een dagje liggen om er dan nog eens naar te kijken voor alles vastgeplakt wordt. Ik werk meestal ook aan meerdere layouts te gelijk.

Hoe zou je je stijl omschrijven?
Ik werk vrij strak. Rechte lijnen en vlakken. De meeste mensen omschrijven mijn stijl als *snel en simpel*. Merk wel dat mijn stijl wat aan het veranderen is, en de layouts wat drukker worden.

Wat is je favoriete layout?
Jee.. das nog een lastige vraag, omdat ik dit moment thuis zit en niet veel meer kan dan zitten.. ligt mijn productie nogal hoog ;). Dus veel om uit te kiezen. Ik ben heel erg tevreden over de layout die ik gemaakt heb voor een DUS challenge.. maar die is nog even geheim. Ook over een paar andere layouts die klaar liggen voor publicatie ben ik erg tevreden. Maar.. die mag ik nog niet laten zien. Ik heb een layout uitgezocht die ik nog niet zolang geleden heb gemaakt, die helemaal gelukt is. Dat wil zeggen dat IK hem helemaal gelukt vindt ;). En waarvan ik denk dat hij heel goed mijn scrapstijl van dit moment laat zien.

Wat is je favoriete scraponderwerp?
Over deze vraag hoef ik niet lang na te denken. Op zeker 95% van mijn layouts is onze dochter Ilse terug te vinden.

Waarover zou je nooit scrappen?
Lastige vraag. Ik denk over de minder leuke dingen in het leven. Ik zie wel eens layouts over een moeilijke periode in iemands leven. Of over je gewicht bijvoorbeeld. Ik zeg niet dat ik het nooit zal doen, maar ik heb het nog nooit gedaan tot op heden. En zie het eigenlijk ook niet zo snel gebeuren.

Wat zijn je favoriete manufacturers?
Heb ik eigenlijk niet echt ... ik ben niet echt merk-trouw geloof ik. Ik vindt iets leuk of ik vindt iets niet leuk. Of dat nu een merk is of iets van de budgetwinkel. Super nieuw of jaren oud, maakt mij niet uit.

Welke nieuwe CHA produkten heb jij op je verlangslijstje staan?
Lastige vraag ! Er komen een heleboel leuke nieuwe dingen aan. Ik zag dat Technique Tuesday met nieuwe stamps van Ali Adwards komt. Die ga ik zeker kopen. Ook komen er een aantal mooie vrolijke voorjaarslijnen aan van verschillende fabrikanten.... ik kan niet wachten !

Je favoriete scraptool?
Omdat bij mij alles het liefst kaarsrecht moet zijn ... kan ik echt niet zonder mijn simpele afbreekmesje, snijmat en snijliniaal. Ik heb een kunststof snijlinaal met halve cm aanduiding (van die blokjes). Die gebruik ik niet alleen voor het snijden, maar ook veel om dingen recht te kunnen plakken. Ideaal! Verder kan ik nog steeds niet zonder de Karen Foster Clikit een van mijn eerste ''dure'' scrapaankopen van jaren geleden. Jammer genoeg begint hij aardig te slijten. Inmiddels heb ik meerdere punchtools en eyeletsetters maar deze blijft echt mijn favoriet!

Met welke materialen werk je het liefst?
De basis van elke layout is bij mij eigenlijk altijd cardstock. Ik gebruik heel veel chipboard letters. Op bijna elke layout van mij vindt je wel knoopjes en/of minibrads terug.

Favoriete kleuren?
Vooral felle kleurtjes. Op het moment veel aquablauw en limegroen. Maar ook rood en uiteraard roze.

Je grootste scrapmiskoop?
De silence setter ! Dat vindt ik echt een onding. Ik gebruik hem ook echt alleen als het niet anders kan. Dus als ik midden in de nacht echt nog een eyelet en/of een gaatje op mijn layout wil ! Daarnaast denk ik er over om mijn zip e-mate te verkopen. Die MOEST ik perse hebben, maar heb ik eigenlijk zelden gebruikt vooral omdat ik de stanzen echt te duur vindt. Ik wacht eigenlijk nog op het ideale stansapparaat : voor mij zou dat een snijapparaat zijn wat ik aan kan sluiten op de pc, maar waar ik ook dik chipboard mooi mee kan stanzen.

What kind of a scrapper are you?
A very messy one. I really got to learn to clean up my scraproom more often. After a few layouts it looks like a bomb exploded in my room. I rarely finish a layout straight away ... usually it lies on my desk for another day so I can look at it before I glue it all together. I often work on different layouts at the same time.

How would you describe your style?
I am a basic scrapper with straight lines and squares. Most of the people would define my style as "fast and simple". But I've noticed that my style is evolving and the layouts are getting more and more embellished these days.

What's your favorite layout?
Oh gosh .... that's a hard question because I am currently at home and can't do much more than just sitting down so I am very productive ;) There's a lot to choose from. I am really satisfied about the layout that I created for a DUS challenge, but that one has to be kept secret for a little longer. I am also really excited about a few pages that are going to be published soon, so I can't show those either. However I picked a layout that I created not too long ago, which is just perfect. In my humble opinion anyways. I think it definitely shows my scrapstyle.

What's your favorite scrapsubject?
I won't have to think too long about this question as 95% of my pages are about my daughter Ilse.

What is a subject you would never scrap about?
Tough question. I think I won't scrap about the downside of life. Sometimes I see layouts about tough moments in someones lives or about weight issues. I am not saying I would never do this, but I haven't done it so far and in all honesty I don't think I ever will.

What are your favorite manufacturers?
I don't really have a favorite ... I mean I am not really loyal to just one manufacturer. I like something or I don't. I don't mind if it is from a certain brand or not, whether it's old or brand spanking new, I couldn't care less.

Which new CHA products are on your wishlist?
Difficult question! I've seen a lot of great stuff. I like the release of the new Ali Edwards stamps by Technique Tuesday. I will get those for sure. And there are quite a lot of beautiful springcollections from various manufacturers ... I can't wait!

Your favorite scraptool?
Because I want everything to be straight ... I really can't work without my craftknife, cuttingmat and ruler. I have a plastic ruler on which I also see half centimeters (in blocks). I don't only use this one for cutting but also to make sure that everything is glued down straight. It's just perfect! Other than that I really wouldn't know what to do without my Karen foster Click it, one of my first "expensive" buys from many years ago. Unfortunately though it's pretty worn down. I bought all kinds of punchtools and eyeletsetters but this one is my favorite!

What kind of products do you like to work with?
The base of my pages are always cardstock. I also use chipboard alphabets a lot and on just about every page you will spot buttons and/or mini brads.

Favorite colors?
Especially bright colors. Currently I am using a lot of aquablue and limegreen, but also red and ofcourse pink.

Your biggest mistake in buying?
The silence setter! I really dislike that thing! I only use it when I have no other options, like for instance when I want to add an eyelet to a layout in the middle of the night. Probably also my zip-e-mate which I am planning to sell. I had to have that machine, but hardly ever use it as I think the dies are just too expensive. I am still waiting for the perfect die cutting machine: which for me would be a machine that that I can attach to my computer with an ability to cut thick chipboard.

Favoriete/favorite layout:

No comments:

Post a Comment

Thanks so much for leaving us a message, we appreciate it. Have a great day!