Friday, May 22, 2009

Spotlight!

Zere voeten, overvolle werkagenda's, vakanties, ziekenhuis bezoekjes, zieke kindjes, verbouwingen, dreigend ontslag, lekkages....

Zomaar wat dingen, die de dagen van de WijDUS meiden op dit moment vullen. Het zit ons zonder ons te willen beklagen op dit moment even allemaal niet mee.

De scrap-mojo, de inspiratie.... is af en toe ver te zoeken.. sommige zijn hem helemaal kwijt ?!

Vandaar dus dat de vraag van deze maand is:

Ben jij je scrapinspiratie wel eens kwijt ?
En zoja.. hoe vindt je hem weer terug ?

Sore feet, packed planners, holidays, hospital visits, sick kids, home renewals, getting fired, leakage in the house...... you name it, we've got it all!

This is what's keeping us wijDUS girls busy at the moment. Without feeling sorry for ourselves, things are kind off tough at the moment.

So, the scrap-MoJo, the inspiration, very hard to find right now, and some.... lost it completely!

That's why our question of this month is:

Do you ever lose you MoJo/inspiration?And if you do, how do you find it back??

14 comments:

  1. Ja hoor....ik ben ook mijn inspiratie wel eens kwijt. Het helpt mij altijd om door tijdschriften te bladeren. En dat hoeven niet per se scrapbladen te zijn. Ook 'gewone' tijdschriften kunnen helpen om de inspiratie weer terug te krijgen. Het opruimen van m'n scrapspullen kan ook wonderen doen. Ik kom dan vaak dingen tegen waarvan ik niet meer wist dat ik het had en die me dan inspireren om het te gebruiken en dan borrelen er allerlei ideetjes naar boven. Eén ding heb ik wel geleerd.....het heeft absoluut geen zin om mezelf te forceren, want als ik vind dat ik MOET scrappen, dan komt er echt niks uit m'n handen.

    Ik hoop voor jullie dat de inspiratie/zin weer gauw terugkomt en dat het jullie goed gaat. Succes!

    ReplyDelete
  2. Ik ben ook wel eens me inspiratie kwijt. Ik kijk dan vooral in blaadjes net zoals ingrid. En wat ook helpt is een notitie blokje pakken en eens alles opschrijven wat je leuk lijkt om te maken. En daarmee aan de slag te gaan. Dat helpt soms ook om je hoofd te ruimen.

    Sterkte en succes allemaal..

    ReplyDelete
  3. Jazeker ben ik ook wel eens driftig op zoek naar inspiratie die maar niet wil komen! Meestal srap ik tijdens het middagslaapje van mijn jongste dochter, zo tussen 12 en 3 en dan 's avonds nog even. Helaas gebeurt het dan wel eens dat ik al mijn spullen uit de kast heb gehaald en er verder gewoon niks uit mijn handen komt of dat ik gewoon mijn papier zit te 'versnijden' en het uiteindelijk allemaal weer opruim. Heel sjagerijnig omdat word ik dan omdat ik dan niet gescrapt heb. Vaak lost dat zich met een dag wel weer op en probeer ik inspiratie te vinden door lekker te scrap-shoppen en de nodige boekjes door te bladeren!

    Groetjes,
    Sandra

    ReplyDelete
  4. liften is de manier voor mij om mijn inspiratie weer terug te krijgen
    en zoveel mogelijk niet moeten!

    ReplyDelete
  5. Door alle drukte van het alledaags leven ben ik ook wel es de inspiratie kwijt. Ik ben lid van een heel gezellig forum en daar wordt vrij veel gepost zodat ik daar weer voldoende inspiratie kan opdoen. Ook wordt er elke twee weken een online crop gehouden en ik probeer zoveel mogelijk om mee te doen dan ben je zo weer door de scrapdip heen......En soms zie je zoveel moois op andere blogs dat je spontaan zin krijgt om te gaan liften.

    ReplyDelete
  6. Gelukkig ken ik dit niet! Het lijkt me vreselijk naar al die heerlijke scrapspullen te moeten staren, zonder dat er ook maar iets op papier komt!
    Heel af en toe lift ik ook wel eens iets en ik moet zeggen....
    Hierdoor krijg ik dus nog meer ideetjes en inspiratie. Dus...mocht ooit de zwarte dag in mijn leven komen, dat ik geen mojo meer heb, dan zou ik dus ook gaan liften!
    Verder wens ik jullie allemaal heel veel inspiratie toe, maar bovenal:

    STERKTE MET DE ZERE VOETEN, ZIEKENHUISBEZOEKEN, LEKKAGES, ZIEKE KIDS, DREIGEND ONTSLAG, VERBOUWINGSPERIKELEN en ALLE andere ELLENDE!

    Heel veel liefs, Jen, die ALTIJD TIJD TE KORT KOMT!!! Te veel MOJO???

    ReplyDelete
  7. Ik kan me helemaal in het verhaal van Ingrid vinden al moet ik er wel aan toe voegen dat ik ook wel inspiratie van het internet afhaal.

    Groetjes Jacqueline.

    ReplyDelete
  8. ik heb er ook wel is last van gehad dat ik aan m'n bureau zat en maar zat te zitten. dan ging ik op internet neuzen en ben ik mee gaan doen met challenge blogs. opdrachten, sketches en het voor een bepaalde tijd af moeten hebben werkte voor mij super!

    ReplyDelete
  9. Lang leve de schetsen! dankzij de schetsen komt er regelmatig wat uit mijn handen! verder een beetje surfen en lezen helpt me ook prima. En soms moet ik er gewoon even tijd voor maken en even beginnen, dan komt de inspiratie ook wel weer.

    Sterkte met alle moeilijke dingen!

    Groetjes Sandra

    ReplyDelete
  10. Of ik het wel eens kwijt ben???? pfff wel meer dan eens hahahaaha of soms heb ik gewoon er geen zin in ! Geen probleem... wat bij mij altijd help is met mede scrappers kletsen over scrappen en technieken die zij gebruiken.. of elkaars creaties bekijken. OOOO en wat ook helpt is mijn scrapkamer opruimen... ja klinkt raar maar dat werkt voor mij. En ook youtube filmpjes kijken... veeeeeeeel filmpjes, erg leuk.

    succes dames!

    xx Kim

    ReplyDelete
  11. I haven't scrapped for so long...my mojo seems to disappear and stay away for a long time and then I get it back and create some LO's that I am really happy with!!! Most times it is a photo that inspires me to go and try to scrap again or if that doesn't work I search the web and read heaps of mags for inspiration. Luv Shaz xoxo

    ReplyDelete
  12. ja dat ken ik , maar even een klein dutje doet soms wonderen!
    maar ook even bloggen en je barst weer van de ideeen!
    sterkte allemaal met jullie ellende!

    ReplyDelete
  13. Mmmm, ben ik dan toch niet de enige die soms een "dip" heeft? Ik moet zeggen dat het rondkijken op jullie blog en dan verder "bloghoppen" er wel voor zorgt dat ik weer verse ideeën en zin krijg.

    ReplyDelete
  14. Heeeeeeeel herkenbaar. Heb er net ongeveer een dikke maand opzitten dat het echt even niet wilde lukken. Een echt Block zogezegd. Ik denk dat je, doordat je zo "geleefd wordt" even de energie niet kunt opbrengen om nog iets voor jezelf te doen en eigenlijk is dat dus precies het tegenovergestelde van wat je moet doen. Maar ja, makkelijker gezegd dan gedaan. Ik houd in een soort dagboekje bij wat voor een leuke "projecten" ik nog eens wil doen en met wat voor een materialen ik nog eens wil werken en welke kleurcombinaties ik nog eens iets wil doen. Als ik dan echt tegen een block ben aangelopen, bezoek ik weer eens wat blogs,haal ik de oude tijdschriften weer uit het stof, zoek ik een leuke sketch of challenge en kijk in mijn dagboek wat ik nog altijd al eens wilde doen en ga dan gewoon DOEN!! Het 1e resultaat is dan niet altijd gelijk bevredigend, maar de inspiratie komt dan vanzelf weer! Veel succes!

    Liefs XOXO Nicole

    ReplyDelete

Thanks so much for leaving us a message, we appreciate it. Have a great day!