Tuesday, September 22, 2009

In de Spotlight

Vandaag willen we het digitale scrappen eens in de Spotlight zetten. Ik (Mireille_A) ben begonnen met de tradionele vorm van scrappen maar sinds ik in 2005 mijn allereerste digitale pagina produceerde was ik gelijk verkocht. Het digitale scrappen is zo enorm uitgebreid dat ik na al die jaren nog net zo verslaafd ben als toen. Enkele voordelen van digitaal scrappen naar mijn mening zijn:

1. Spullen raken nooit op want na aankoop kun je ze steeds weer opnieuw gebruiken.
2. Er zijn veel gratis digitale kits te downloaden mocht je niets willen kopen.
3. Het geeft geen troep (een erg belangrijk voordeel naar mijn mening) ;-)
4. Je zit nooit zonder een bepaalde kleur papier want deze is digitaal erg makkelijk
zelf te maken.
5. Brushes (digitale stempels) maken de mogelijkheden nog groter.

Enkele sites waar je gratis digitale spullen kunt downloaden zijn:

www.shabbyprincess.com
www.scrapbook-bytes.com

Ik zou zeggen....probeer het eens!

Today we would like to put the spotlight on digital scrapbooking. I (Mireille_A) started back in 2005 when I made my first digital page and immediately I was hooked!
Digital Scrapbooking is so versatile that I am still as addicted as I was back then. Some advantages are (in my opinion):

1. You never get outof supplies because once you have them you can use them over and over.
2. There are numerous sites where you can download free stuff.
3. No mess! (a very important one I might add) ;-)
4. You never run outof the perfect color of cardstock because you can easily make one yourself digitally.
5. Brushes (digital stamps) make things even more interesting.

Two scrapbooksites where you can easily download free stuff:

www.shabbyprincess.com
www.scrapbook-bytes.com

So the only thing I can say....just give it a try!


Hier zijn een paar van mijn digitale layouts. Sommige lijken wel met papier gemaakt maar anderen zijn echt duidelijk digitale layouts.

Here some of my digital papers. Some look like they are made tradionally and others you can easily tell they are digitally made.

















Ik hoop dat ik erin ben geslaagd jullie enigszins te inspireren!

I hope I succeeded in inspiring you!

>

6 comments:

  1. Hahaah geen troep dat is een hele mooie en het neemt heel weinig ruimte in.Ik zelf ben heel klein behuisd.
    Bedankt voor de tip ik ga zeker eens gluren en wie weet.
    gr,Lean

    ReplyDelete
  2. p.s mooie lo´s zijn het geworden digitaal of niet.

    ReplyDelete
  3. Wat een leuke/mooie projecten! Ik ben een beetje aan het stoeien met digitale elementen op mijn lo's.er zijn zoveel mooie quotes en elementen...... (nog een verslaving erbij....)

    Groetjes Sandra

    ReplyDelete
  4. leuk geworden al blijft het gewoon scrappen voor mij leuker een album in me hand en bladeren...

    Maar vind ze erg mooi geworden.

    Groetjes Laura

    ReplyDelete
  5. ze zijn zeker heel mooi geworden, maar ik mis de laagjes en de diepte in digi LO's. Ik ga altijd voelen als ik naar een LO kijk (is een tik hoor) en dat mis ik dan bij een digi.
    Printen jullie ze dan ook uit of bewaar je digi LO's gewoon op de pc en niet in een album?
    Groetjes
    Chantal

    ReplyDelete
  6. Hoi Mireille,
    Ik vind het hartstikke leuk dat jullie aandacht besteden aan digi scrappen. Ik bewonder je LO altijd. Ze zijn prachtig. Ik heb altijd "gewoon" gescrapt maar sinds kort ben ik ook verslaafd aan het digiscrappen. Je moet er even voor gaan zitten om het onder de knie te krijgen, maar dan gaat het eigenlijk vanzelf. Vooral Photoshop is een waanzinnig programma om te scrappen. Ik heb heel veel gehad aan de tips en trucs van Sande Krieger, gardengirl Two Peas. En ik gebruik het ook om hybride te scrappen. Je kunt er alle kanten mee op! Heerlijk! :-)
    groetjes,
    Sandra :-)

    ReplyDelete

Thanks so much for leaving us a message, we appreciate it. Have a great day!